Profesionální servis
-
Legendární brusný systém MONTANA (broušení kamenem) zajišťuje přesně řezané struktury.
-
Nejčastěji používané struktury jsou v softwaru naprogramovány jako standardní.
-
Pro rovnoměrný a na materiál šetrný proces broušení kamene lze zvolit různé kontaktní tlaky pro 10 segmentů lyží nebo snowboardů.
-
Tlaková křivka se také může měnit ve vztahu ke směru broušení
Servis z Lyžárny na svahu jistojistě oceníte. Lyže nebo snowboard se budou jednodušeji ovládat, lépe zareagují na jakoukoli změnu směru, znát to bude i při jízdní stabilitě, no a ten skluuuuuuuz:)
No jak to vlastně funguje?
Skluznice má z výroby tloušťku 1mm, a za jeden velký servis odebereme 0,066 mm materiálu. To znamená, že lyže vydrží cca 15 sportovních servisů. Pokud si necháte udělat 3 velké servisy za zimu lyže Vám vydrží 5 let.
Základní přebroušení skluznice
Přebroušení plochy skluznice na brusném pásu slouží k odstranění starého vosku a zvýraznění potřebných míst budoucí opravy.
Úhlování boční hrany
Úhel boční hrany závisí na typu a charakteru použití lyže/snowboardu, zkušenosti uživatele a tvrdosti podložky. Základní úhlování se provádí pomocí brusného pásku v rozsahu 89–87°. Správně volený úhel zabezpečuje dokonalému kontaktu hrany se sněhovou podložkou v průběhu celého oblouku v závislosti na charakteru lyže..
Finální broušení kamenem
Na ideálně rovnou plochu skluznice „rýsujeme“ finální strukturu použitím brusného kamene s obměnou otáček jeho rychlosti, rychlosti posuvu a přestavění povrchové struktury – orovnání kamene diamantem.
Velmi důležitá servisní operace, která zásadně ovlivňuje kluznou vlastnost plochy skluznice (odvod vody tvořící se pod skluznicí).
Oprava skluznice
Mechanické vyčištění poškozené skluznice (škrábance a rýhy) zaručí dokonalé spojení nově natavovaného P–tex materiálu s původní skluznicí.
Použitím ručních pistolí nebo strojních extruderů nanášíme na plochu skluznice pouze nezbytnou vrstvu taveného polyethylenu. Takto natavená plocha může být okamžitě broušena na brusném kameni, aniž by bylo zapotřebí její zbroušení ručním nářadím.
Tuning spodní hrany
Je nedílnou a nezbytnou součástí kompletní úpravy hrany. Slouží k přenosu účinnosti bočního úhlu hrany na sněhovou podložku zejména při jízdě po hraně při carvingovém oblouku, zabraňuje nežádoucímu zařezávání hran.
Voskování
Po navoskování skluznice dostanete úplně jiný pocit z jízdy. Jízda se stává mnohem zábavnější, jednodušší a rychlejší. Výsledný pohyb na svahu je pak elegantnější a technika jízdy lepší.